,

Hvornår er man syg af stress?

Kan det virkelig passe at 35.000 danskere er syge af stress hver dag? Stress er ikke en diagnose Før jeg begynder at tage en bid af denne diskussion vil jeg lige starte med at slå fast: stress er ikke en diagnose og dermed ikke det, man…
hvem skal være robust
, ,

Hvem skal være robust?

Robusthed er blevet et populært ord i dagens jobannoncer. Flere og flere arbejdsgivere efterlyser robuste medarbejdere, hvilket formentlig skal ses i sammenhæng med, at antallet af stress sygemeldinger er støt stigende. Er robuste medarbejdere…
For syg til at arbejde ?
, ,

Sygefravær eller nærvær?

I Debatten på P1 handlede det 23. februar 2016 om, hvorvidt danskerne overdriver deres stress eller om arbejdet slider så hårdt på vores mentale helbred, som vi går og siger, fik vi blandt andet talt om sygefraværsstatistikker. Hvorfor…

En samtale om sygefravær kræver forberedelse hos begge parter

Når en medarbejder har et bekymrende højt sygefravær, skal lederen undersøge, hvad der ligger bag og om der er noget, virksomheden kan bidrage med for at bringe antallet af sygedage ned på et rimeligt niveau. Man bør indkalde medarbejderen…
syg leder
, ,

Når lederen er stresset

Når en leder bliver for stresset går det ikke kun ud over lederen selv, det har konsekvenser for hele den afdeling, der er afhængig af lederens daglige styring. Når lederen kommer stresset på arbejde Jeg har netop hørt en fortælling…

Motivation af videnarbejderen gennem udvikling

Der tales meget om motivation fra både ledelse og medarbejdere i det moderne arbejdsliv.  Hvordan bliver vi motiverede? Hvad kan lederen gøre for at sikre motiverede medarbejdere? Hvordan kan man som medarbejder fastholde sin motivation i…