Distanceledelse – når medarbejderne arbejder på afstand
Når du er leder for et team, der ikke sidder sammen fysisk, har du nogle særlige ledelsesopgaver og skal benytte andre metoder, end hvis dine medarbejdere sidder tæt på dig.
At lede på distancen er en særlig ledelsesdisciplin, der kan være udfordrende at håndtere og sikre fokus i hverdagen. Hvordan er du leder, når dine medarbejdere i højere grad skal lede sig selv?
I Godt arbejdsliv er vi eksperter i videnarbejdets arbejdsbetingelser og har mange erfaringer med, hvordan man bedst benytter muligheden for at have effektive medarbejdere, selvom de ikke nødvendigvis kan arbejde samme sted som lederen.
Har I de optimale arbejdsbetingelser til at fungere effektivt på distance?
Det får I:
- Værktøjer til at optimere ledelseopgaven
- Indsigt i, hvad distancearbejde gør ved samarbejde, tillid og effektivitet
- Input til, hvordan man som leder kan understøtte medarbejderes trivsel på afstand
- Viden om hjemmearbejdspladsens muligheder og udfordringer
- Inspiration til at skabe fleksibilietet uden at gå på kompromis med effektivitet

Arbejdspladsvurdering (APV) metoder og muligheder
Arbejdspladsvurdering kan laves på forskellige måder og bør altid tilpasses den enkelte virksomheds strukturer og behov. Godt Arbejdsliv rådgiver om APV og udfører APV undersøgelser, udvikler handlingsplaner og implementerer forandringer.

En effektiv arbejdsplads
Effektive arbejdsgange kan give mindre stress og mere kvalitet i opgaven og arbejdsdagen. Effektivisering af arbejdsmetoder og processer kan derfor være et godt sted at starte, for at sikre trivsel, galde kunder og sorte tal på bundlinjen.

Stress på arbejdspladsen
Stress på arbejdspladsen kan have store omkostninger for både virksomhed og stresset. Derfor giver det god mening at forebygge så meget stress som muligt. Det betaler sig!

Motivation af medarbejdere
Motiverede medarbejdere kommer ikke automatisk. Motivation skal både opbygges og have de rette betingelser for at kunne blomstre. Det kræver ledere og systemer der ved hvad der motiverer og hvordan arbejdspladsen bedst kan understøtte motivation i hverdagen.

Organisatorisk RobusthedsVurdering
Selvindsigt er første skridt mod en forbedring. Få vurderet organisationens robusthedsniveau.

Trivsel på jobbet
Trivsel på arbejdspladsen er afgørende for, om medarbejdere er effektive og motiverede.