
Lav en arbejdspladsvurdering efter jeres behov
Hvem skal lave APV?
Alle virksomheder, der har ansatte skal minimum hver tredje år udarbejde en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV).
Det er virksomhedsledelsens ansvar at det sker.
Hvordan laver man en APV?
Det kommer an på, hvad I gerne vil bruge sådan en APV til, hvordan jeres virksomhed er skruet sammen og hvilke andre omstændigheder der gør sig gældende for netop jeres sitaution.
Der er nemlig ikke nogle krav om, hvordan man skal udarbejde en APV.
Til gengæld er der krav om, at
- resultatet skal være skriftligt
- processen skal inddrage medarbejdere
- sygefravær skal inddrages som en del af arbejdet med at vurdere arbejdsmiljøet
- arbejdsmiljøproblemer skal prioriteres og
- der skal laves handlingsplaner til at forbedre eventuelle problemer.
Derudover er det op til jer, hvordan I vil løse opgaven.

Hvilken APV skal vi vælge?
Det står den enkelte virksomhed frit, hvordan man ønsker at lave sin APV.
I Godt Arbejdsliv tilbyder vi en dialogbaseret arbejdspladsvurdering
Arbejdet tager udgangspunkt i en evidensbaseret og effektiv metode, udviklet af det Nationale Center for Arbejdsmiljø (NFA) og tilpasset din virksomheds form og behov.
- Dialogbaseret APV for 100 medarbejdere
- 42.599,-
- Til virksomheden, der gerne vil have en grundig vurdering af deres arbejdsmiljø og engagere deres medarbejdere i processen
- Ovenstående pris er et eksempel på, hvad en dialogbaseret APV koster hos en virksomhed med ca 100 medarbejdere, der er kategoriseret i to forskellige arbejdsmiljøbetingelser (kontor og produktion).
Det får I:
En metode, der er udviklet af det Nationale center for Arbejdsmiljø og indebefatter:
Afdækning af behov – sammen med ledelse og medarbejderrepræsentanter designes APV forløbet udfra jeres betingelser og muligheder.
Metoden lægger op til tre workshops pr arbejdsområde, hvor medarbejdere og ledelse sammen diskuterer arbejdsmiljøudfordringer og udviklingsmuligheder.
: afklaring
: planlægning
: opfølgningEfterbehandling af workshops
Evaluering af forløbet—- virksomheden implementerer prioriterede forandringer
- APV til andre behov?
- Pris efter aftale
- Til virksomheden, der ikke kan se sig selv i det viste eksempel
- Som en virksomhed med 1-100 medarbejdere skal der stadig laves APV, men det tager nok lidt mindre tid end pris eksemplet her. Måske har I selv nogle af komptencerne eller processer, der kan få os hurtigt igennem noget af arbejdet.
Kontakt os for en uforpligtende dialog, så vi sammen kan designe en APV metode, der passer til jeres pengepung og strategiske målsætninger med at få udarbejdet en arbejdspladsvurdering.
Det får I:
- Professionel rådgivning om, hvordan I bedst muligt får afdækket arbejdsmiljøet, så APV´en overholder lovgivningen
- Ekspertviden om, hvordan I kan få endnu mere ud af en APV
- Evidensbaserede metode
- Indsigt i arbejdspladsens styrker og svagheder
- Råd til, hvordan I får skabt de nødvendige forbedringer i netop jeres arbejdsmiljø