Robusthed overfor sygefravær i organisationen
Vær med til at tage ansvar for stress og forebygge sygefravær ved at opbygge robusthed på arbejdspladsen.
Som en robust organisation er både ledelse og medarbejdere med til at:
- Forebygge mistrivsel og fravær
- Afdække organisationens styrker og svagheder i forhold til fraværsberedskabet
- Udvikle et effektivt beredskab over stress og sygefravær
- Vedligeholde modstandsdygtighed og forandringsparathed i arbejdsfællesskaber
Stræber din arbejdsplads efter at være robust overfor sygefravær?
Det får I:
- Indsigt i, hvad organisatorisk robusthed kræver og hvordan man kan
understøtte, at alle medarbejdere bevarer det gode helbred i en
travl hverdag. - Input til, hvordan man som medarbejderrepræsentant eller leder
kan være med til at sikre robusthed og trivsel på arbejdspladsen - Redskaber til at fortsætte arbejde med organisatorisk robusthed
tilbage på arbejdspladsen
Hvordan bliver man en robust arbejdsplads?
Det er en stor opgave at opbygge en robust organisation. Jeg har udviklet denne model over organisatoriske resiliensfaktorer, ud fra forskning i resiliens, arbejdsmiljøudvikling og sygefraværshåndtering.
Der kan arbejdes med at forebygge og nedbringe sygefravær på flere parametre, men man skal jo starte et sted.
Lad mig afdække jeres behov og medvirke til at I sætter ind der, hvor det giver jer mest værdi.
I bestemmer selv, om I ønsker information, refleksion, en handlingsplan eller et forandringsprojekt.
Kontakt mig, så I kan få en afklaring.
“En dygtig formidler.
Godt at få sat fokus på, hvordan vi kan samarbejde med ledelsen om at forebygge stress.”
“Gode reflekterende opgaver man kan tage med hjem.”
“Gode input til brug “hjemme”
Nemt at relatere sig til og omsætte til praksis.”