Er du klædt på til, at din medarbejder sygemeldes?

Når en medarbejder sygemeldes, er det ofte op til vedkommendes leder at gennemskue, hvordan sygemeldingen skal håndteres. En kompetence der sjældent er fokus på at udvikle og vedligeholde. Lederens opgave ved en sygemelding Man skal først…
bliver vi syge af at arbejde?
,

Bliver vi syge af at arbejde?

 Jeg undrer mig over, hvorfor der er et stigende antal danskere, der bliver syge på grund af stress. Den hyppigste forklaring jeg hører, når man er blevet syg af stress er, at arbejdet er for hårdt og for krævende. Hvordan kan…

Når lederen er stresset

Når en leder bliver for stresset går det ikke kun ud over lederen selv, det har konsekvenser for hele den afdeling, der er afhængig af lederens daglige styring.Jeg har netop hørt en fortælling om en medarbejder, hvis leder var blevet…
samtale om stress
,

Samtalen om stress er et fælles ansvar

Når vi taler om stress i dag, handler det ofte om, at arbejdspladsen presser medarbejderen for meget, hvorfor han får stress. Eller at medarbejderen skal lære at tænke anderledes om sit arbejde, for ikke at få stress. Er det den enkeltes…