Er vi mere belastede og stressede end tidligere? Det flyver i hvert fald rundt med statistiske "beviser" på, at det er tilfældet hos medarbejderne (særligt i det offentlige) i dag.
Der er mere pres på
Det er muligvis sandt, at de er mere…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/12/news-2501786_1920.jpg12791920Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-12-04 10:24:032023-10-15 07:39:03Stress er mere end pres
Flere artikler har på det seneste beskrevet, hvordan mobning er et stigende problem på arbejdet. Se eksempelvis Ugebrevet A4 arbejdsliv. Men det er næppe kun akademikerne der har problemer med omgangstonen i det daglige.
Når arbejdstonen…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/12/bullying-3096216_1280.jpg8531280Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-12-03 12:28:092021-10-26 09:53:15Når omgangstonen bliver for rå
Med en syg medarbejder, skal du som leder vide, hvordan man navigerer, når der modtages en sygemelding.
En sygemeldingsproces tilbage til jobbet
Nogle sygemeldinger varer desværre mere end bare et par dage, hvilket stiller krav til lederens…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/11/care-3031259_1280.jpg8841280Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-11-30 11:59:032018-09-14 08:05:49Når medarbejderen stadig er syg
Robusthed er et af de mest brugte ord i jobannoncer for tiden. Der søges medarbejdere, der ikke går ned med stress, men som kan håndtere et hårdt psykisk arbejdspres i hverdagen. Som stressforfatteren Milsted ganske rigtigt siger, er det…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/11/pexels-photo-125532.jpeg33766000Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-11-27 09:13:172021-10-26 09:52:38Robusthed skal være et organisatorisk kendetegn
Når en medarbejder sygemeldes, er det ofte op til vedkommendes leder at gennemskue, hvordan sygemeldingen skal håndteres. En kompetence der sjældent er fokus på at udvikle og vedligeholde.
Lederens opgave ved en sygemelding
Man skal først…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/11/doctor-237479_1280.jpg12801280Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-11-26 11:19:562018-03-19 15:23:49Er du klædt på til, at din medarbejder sygemeldes?
Jeg undrer mig over, hvorfor der er et stigende antal danskere, der bliver syge på grund af stress. Den hyppigste forklaring jeg hører, når man er blevet syg af stress er, at arbejdet er for hårdt og for krævende.
Hvordan kan…
https://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2015/11/work-2005640_1280.jpg8541280Bettina Prühshttps://www.godtarbejdsliv.dk/wp-content/uploads/2017/06/Logo-u-txt.pngBettina Prühs2015-11-25 08:02:472021-08-02 07:12:28Bliver vi syge af at arbejde?
Stress er mere end pres
Når omgangstonen bliver for rå
Når medarbejderen stadig er syg
Robusthed skal være et organisatorisk kendetegn
Er du klædt på til, at din medarbejder sygemeldes?
Bliver vi syge af at arbejde?