Hvad er trivsel på arbejdspladsen?
,

Hvad er trivsel på arbejdspladsen?

Vi skal trives på jobbet, for at være effektive og sunde.  Vi skal have gode arbejdsbetingelser, for at trives på jobbet. Sunde medarbejdere trives bedre på jobbet. Alle tre påstande ses ofte, når der diskuteres trivsel på arbejdspladsen.Men…
Vidensdeling på jobbet

Flere tips at opnå bedre vidensdeling i storrumskontorer (5-8)

Effektiv vidensdeling er et vigtigt konkurrenceparameter i nutidens erhvervsliv. Men det er sværere end det lyder, for der er rigtig meget viden, som bliver skabt, men ikke kommer videre fra producenten, til andre i virksomheden som kan have…
Videndeling tips

8 tips at opnå bedre videndeling i storrumskontorer (1-4)

Videndeling på jobbet bliver mere afgørende for en virksomheds succes i takt med, at vores arbejdsopgaver bliver mere og mere komplekse. Vi skal besidde mere viden og vi kan ikke selv vide tilstrækkeligt til at løse  jobbet. Nutidens komplekse…

Er din virksomhed skrøbelighed, robust eller antiskrøbelig?

Der flyver mange ord og begreber rundt i debatten om, hvorvidt vi som mennesker og organisationer skal være robuste eller ej. Spørgsmålet er, om robusthed er det rigtige at sigte efter, hvad enten vi ønsker det som en personlig eller organisatorisk…
succesberedskab

Sådan sparer du mange penge på medarbejdernes sygefravær

Det er egentlig meget enkelt: sæt fokus på at forebygge sygefraværet, dermed kan du og din virksomhed spare rigtig mange penge i tabt arbejdsfortjeneste.I stedet for at koncentrere sig om, hvad virksomheden skal stille op hvis (når)…
bliver vi syge af at arbejde?

Er stress en sygdom? Når man bliver syg af langvarige stresssymptomer

Man hører tit folk fortælle, at de er sygemeldt med stress. Men er stress overhovedet en sygdom?Teknisk set nej, for man kan faktisk ikke få en lægeerklæring der siger, at man er sygemeldt på grund af stress, da stress er ikke en diagnose…